Thursday, July 5, 2012

GIRLZ VACATION @ PANGKOR

Bismillahhirrohmanirrahim..

Pada tanggal 25-27 June yang lalu, aku dengan 6 orang lagi sahabat2 ku telah berkungjung ke Pulau Pangkor. Kami sangat2 excited nak g pangkor... walau percutian nie x semeriah mana tapi ini sgt bermakna pada kami semua.Dari butterworth kami ambil bas express jam 11.45. perjalanan mengambil masa hampir 3 jam.

Perhentian bas Lumut agak tidak jauh dari Terminal ferry Lumut.. berjalan kaki lebeh kurang 300 meter sahaja..

Sampai di Jetty kami beli tiket dulu.. pegi balik RM 10 shaja

Dah dapat ticket kita check in ke ferry larh

dalam Ferry kita pose dulu.. "Pangkor here we come"

tak lama dalam ferry.. around 30 minit kot. Mungkin larh.. Dan sampi seberang, kami cari teksi.. teksi pangkor sweet.. kaler pink gitu..

Kami sampai kat kami punya tempat penginapan.. quite ok what.. eventhough tak spt yg diharapkn.. dh smpi tu.. apa lagi posing dulu larh kat dpn Seagull Beach Resort

lepas solat, kami g jenjalan kat tepi pantai

sambil2 jalan2 tepi pantai tu kami bertemu dgn our tourist guide. Sempat la runding2 tentang aktiviti kami sepanjang berada di Pangkor nie. Yang pakai Hat tu kami panggil abg Cain jew.
yang sowg g tu kami pangil abg E.E n yang kurus tu Pok ye..

Lepas sembang2 diorang offer naek bot.. siap kona baring g.. pergh.. menjerit kitaorg.. nie keje abg E.E la nie.. hemmmm

malam kitaorng g makan kat kedai berdekatan...( tak la dekat sgt) hiperbola sket hahah

pas makan kami dibawa ke kota Belanda... kat sana kita org posing larh

25/6/2012
bermula larh aktiviti kita orang.. aktiviti bermula jam 10.. tapi disebab kan rata2 antara kami sgt excited nak membasahkan diri, seawal jam 7 pagi kami telah berendam kat tepi pantai.. bayangkan 3 jam dalam air huhuhhu... almaklumlah penang x dak laut.. hahahah x dak la sgt..
pas tu kami main pasir lak... sementara nk tunggu kn...

aktiviti first yang kami buat ialah ronda2 pulau.. Dapat la melihat keindahan alam ciptaan Tuhan.. Timbul rasa kesyukuran dalam sanubari melihan keindahan alam ciptaan Allah.

Dah pusing2 separuh jalan tu kami terus pi snorkling. this is my first experince g snorkling. huh terbaekk

after a few hours, kami terus continue pusin2 pulau lagi.... pas tu terus ja g main banana boat. Kami main 3 kali jatuh kowt. hahahah aku dh la tak pandai nak berenang. p gatai lak berenang.. Apew pon tak boleh hahah

lepas ja kami naek banan boat, kami naik la ke darat.. sempat la jumpa penyu.. comel... sempat la berpossing ngan si comel penyu nie

lepas aktiviti main air.. kami berehat seketika.. lepas ja solat asar, kami kembali ke pantai.. plan waktu nie nak main kayak.. tapi x da rezeki nak berkayak.. kami bersiar tepi pantai sambil cari makan... lapor...

dalam kami duk berpossing kat tepi pantai tu.. datang la abg cain, abg E.E n angah datang kat kami dengan bot diaorg.. Terus diaorg ajak kami nek bot diaorg pusing2 pulau

Kami check out 27/6/2012 jam 10 pagi.. Kami check out awal pagi sebab kami nak pusing2 pangkor sambil shopping2.. kami round Pangkor ikot jalan darat..